Ett tag sedan nu!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men har faktiskt haft fullt upp...

Fredag: Först var jag på skolan, efter det tog jag bussen direkt till Halltorp för att jobba ( går servering utökad kurs ) Jobbade kväll 17.00-00.00.
Det var julbord och var typ fullt nästan, så det var väl runt 200 gäster typ. Har inte jättekoll. Men det är skitkul! :D

Lördag: Gick upp klockan 8.00 för att jag skulle träna klockan 10.00. Det var andra gången på 2 år som jag tränade på den hästen. Just nu lägger jag fokus på att hitta rytmen och grunden på honom. Problemet är att jag inte är van vid hästar som hoppar med mycket rygg vilket gör att jag tappar rytmen.
Men träningen gick jättebra, det blev mycket markarbete och avslutade med några språng.

Söndag: Jag fick äntligen sovmorgon! Jag började dagen med en ridtur med bästa Olivia och hennes mamma. Det blev bara en mysig skritt tur. Efter det så red jag ut med Malin.
Jag hade Bernhard som var cp.... Först när vi skulle trava över en äng ( hade skritt täcket över benen ) så reste han sig, bockade, gjorde luftsprång, sparkade makut och var allmänt dampig och jag hade ingen kontroll så jag var tvingen att slita av täcket som var över benen för att hoppa av. För jag hade ingen kontroll och när han väl har börjat dampa kommer han inte att sluta. Sen satte jag fast täcket och hoppade upp igen. 50 m efter gjorde han lika dant igen och eftersom att vi var i ett skade område, små träd, stenmur, hål och massa maskinutrustningar som låg en bit längre bort så det var säkrast att hoppa av igen, jobbigt när man inte har kontroll.
Sen bytte jag och Malin häst, skönt!!!! Bernhard fortsatte att dampa även med henne och reste sig rakt upp 180 000 gånger och gjorde luftsprång. Så gör han alltid på vintern men är snäll på sommaren. Puckohäst.....
Aja vi kom iaf hem oskadda.
Efter det blev det plugg.

Så har mina senaste dagar sett ut. Vilket har vart fullt upp. Men ska försöka blogga så mycket som möjligt igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0